fredag 14 december 2007

”Man är dum om man går ut och jobbar”

Man är dum om man går ut och jobbar”. Jaha, tack du Kerstin!

– Man är dum om man går ut och jobbar, säger Maud Ekendahl (m) till TV 3:s Insider.

– Jag har inte dåligt samvete, säger Viviann Gerdin (c), som lyfter 38 980 kronor i månaden.
Viviann Gerdin har tidigare själv skrivit en motion till riksdagen om skärpta krav i arbetslöshetsförsäkringen.

Inga Lantz, före detta riksdagsledamot för vänsterpartiet, spenderar sin tid med att måla tavlor, skriva, och kommunicera telepatiskt med djur. Samtidigt lyfter hon 33 792 kronor i månaden i inkomstgaranti.

– Jag är en oerhört priviligierad kvinna, jag är tacksam för detta. Jag har kunnat måla, skriva, och har kunnat leva ett gott liv, säger Inga Lantz till Insider.

Nog tror jag ju att Insiderredaktionen har klippt och skarvat lite men iallafall.
Man känner ju ATT det jobbet man borde sikta på, är på politiken. Jag menar, dryga 30.000:- i månaden för att föra sverige "framåt", sedan går det åt skogen på något sett, OCH man behåller sin lön.

Vanligt folk som blir uppsagda pga. vadsom helst tvingas i vissa fall att byta kommun för ett nytt jobb, till en lägre lön. Men som politiker behöver du inte bekymra dig. Bara att luta sig tillbaka och FETgarva åt sina medmänniskor. -"Jag är värd det har. Sådan är lagen"!

Helvete!

Inga kommentarer: