fredag 7 december 2007

Fredagshandling

Det inträffade något idag som jag aldrig har varit med om.
Jag och frun var på Maxi och handlade. Jag lägger upp varorna på bandet, frun lägger varorna i kassar. Allt är nerplockat i kassarna när tjejen i kassan säger till att vi får inte glömma chokladbiten som ligger och trängs med gammla kvitton. Vilken tur, säger jag till frugan. Det skulle ju vara tragiskt om vi missade lite godis.
Vi åker hem och börjar att plocka in varorna där dom hör hemma. Jag står och plockar in i kylen och undrar var filmjölken är någonstans. Kanske ligger i bilen, föreslår frun. Mmmm, ut och kollar, ingen filmjölk.
Kollar igenom kvittot och jämför det med vad som har följt med hem. Det visar sig att det fattas fler varor! Slänger mig på telefonen och ringer till Maxi. Jo´rå, mycket riktigt, det glömdes en kasse vid kassa åtta. Familjen med koll. Tur att vi inte har fler än två barn.....
Slutet gott, allting gott. det var bara att ta med sig kvittot och få ut varorna.

Inga kommentarer: