lördag 6 oktober 2007

PCcity

Barnen tjatade om att ljudkortet på deras pc hade lagt av, så det blev ett stop på PCcity. Där händer följande: dom kan bara erbjuda två olika ljudkort, inte sju stycken enligt deras hemsida. Men va fan, man vill ju inte va snål mot barnen så jag greppar ett och ställer mig i kön. Framför mig står en tjej på 20 +- med sin mor. Tjejen ska köpa en trådlös router för 499:- , kassan säger 799:-. Tjejen blir naturligtvis nojig och påpekar att priset ska vara 499:- , det blev hon lovad av försäljarkillen. Kassabruttan löper iväg för att höra med killen. Jag står i min värld och muttrar, vänder mig lite åt vänster, där ser jag att kassabruttan står och tittar i veckans reklamblad! Då släpper det för undertecknad, dumpar ljudkortet med en smäll på kassan! Ett högljudligt mumlande följer från 20 +- och hennes mor. Dom lämnar också PCcity utan pardon! Bra gjort!
Nu torskade PCcity dryga 1000:- på en minut. Det är inte bra om man vill överleva...................

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha. UNDERBART gjort. Ja, du vet ju min inställning till PCCity. Märkligt med Routern, hände ju mig med när jag skulle köpa en sådan.

Anonym sa...

Ja, de försöker lura till sig kunder. sen att de inte vet när de ska ha extrapriser. Det är otroligt. All personal måste ju vara informerade. Bra att ni gick. Men tyvärr så lär de sig aldrig i den branchen.
Haré/Inger