torsdag 16 oktober 2008

Torsdag

Vaknade i morse utvilad och ganska pigg faktiskt. Inte ofta det händer vid 05:15 tiden.

Dagen gick bra. Lite utbildning på en ny maskin. Avslutningen på arbetsdagen bestod av massage. Gud så skönt!

Drog till Maxi, lite stödhandling. Jag fattar inte hur det kan bli så dyrt. Det var ju bara lite mjölk och bröd. Märkligt.

Väl hemma så plockade jag in maten. Hade ingen aning om vad vi skulle äta. Så jag tog tag i städningen så länge och funderade på olika maträtter.

Jag hade inte plockat in köttfärsen så det fick bli köttfärssås. Problemet var att trots att jag hade handlat så fanns det inte tillräckligt med ingredienser till såsen. Det fick bli pannbiffar i stället. Jag tjurade ihop när jag upptäckte att vi inte hade någon smörgsgurka hemma.

Nu sitter jag här och vet inte om jag orkar att släpa mig in i duschen.

Frun undrar varför jag inte köpte nån glass.
-"Jag tyckte inte att någon förtjänade någon glass".
-"Det finns en Vienetta i frysen".
-"Tja, ta den då".

Inga kommentarer: