måndag 20 oktober 2008

Misshandlad och rånad!

Nja, nu ska ni inte bli lurade av rubriken.

Jag var hos tandläkaren i morse, ( kul start på en måndagmorgon ). Tandstensborttagning är ingen höjdare, men vad ska man göra. Jag tillhör dom där som VÄGRAR att använda tandtråd eller plackers. Tycker att det ät tråkigt att borsta tänderna ändå.

Det där ljudet som bara tandläkarutrustningar kan frambringa är inte bra för huvudvärken. Hon använde en maskin som hon körde längs tandköttskanten. Det spred sig en smärta upp i vänster tinning som inte kan beskrivas.

Sedan var det dags för det spetsiga, manuella verktyget. Ni vet, det som dom använder för att komma i mellan tänderna. Jag höll på att drunkna i mitt egna blod!

När hon var klar så drog hon igång den vanliga harangen om att använda tandtråd/plackers. För då så behöver hon inte hålla på så länge. Jo, jo...

Det tog 45 minuter och kostade mig 750:-.
750:- för fyra kort och tandstensborttagning! Då var det ändå 150:- i någon form av rabatt. Till råga på allt så kom jag 20 minuter för sent till jobbet.

Nu sitter jag här med ett svullet tandkött och kan inte tugga på någonting.

Tur att det är 18 månader till nästa gång. Inget fel på min tandläkare, hon är jättetrevlig, men som sagt, 18 månader till nästa gång.

Inga kommentarer: