tisdag 21 oktober 2008

Duktig idiot!

Vi har haft problem med vårat trådlösa nätverk här hemma. Den gamla datorn och laptopen funkar. Den store sonens laptop och våran "nya" stationära funkar inte.

Sonen har blivit förpassad till sitt fönster där han har hittat ett öppet nätverk som han använder. Flyttar han datorn en meter in i rummet så försvinner det trådlösa nätverket.
Den andra datorn har inte använts alls.

Var på Computer City och köpte ett trådlöst nätverkskort till den "nya" datorn. För nu ska internet i gång på burken.

Avinstallerade det gamla kortet och installerade det nya. Gjorde i ordning alla inställningar jag behövde.

INGET internet!!

Okej, jag skapar ett nytt trådlöst nätverk. Det borde göra susen.

ICKE, sa Nicke.

Tar fram pärmen med alla grundinställningar för nätverket. Upptäcker att lösenordet inte stämmer överrens med det jag har slagit in. Det ska inte vara det som är på pappret. Döm av min förvåning när jag slår in det nya lösenordet så kommer jag ut på nätet efter FEM sekunder!

Skriker till den store sonen att han ska ändra lösen i sin dator.
Kan tala om att han blev väldigt glad,samtidigt som han ifrågasatte min intelligens.

Så nu har vi internet i alla fyra datorerna. :-)

1 kommentar:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Så skönt då! Utan internet stannar världen :) å jag är inte ironisk...