söndag 5 oktober 2008

Mätt som ett spätt, trött som ett kött

Kom precis hem ifrån min far. Han fyller 65 år i dag. Pensionär alltså. Fan vad han myser!

Träffade en av mina farbröder. Har inte sett honom och hans fru på 11 år. Det var på farmors begravning. Deras son bor tydligen i samma område som vi gör. Har inte sett honom. Känner att jag har väldigt dålig kontakt med mina släktningar. Men, men...

Det bjöds på smörgåstårta, och till fika, tårta garnerad med björnbär och blåbär. Mums!

Vi gav honom en korg med gott och blandat i. Korsordstidning, naturgodis, vin och lite annat gott. Frun hade skrivit ner lite tankekorn på föelsedagskortet. Mycket uppskattat av alla som läste.

Fick köra hem min lata syster, en omväg på 20 minuter. Gahh!

Den store sonen håller på att packa inför en fotbollscup i Värnamo. Gymnasieskolan han går på ska möta andra skolor i en minicup. Kul för honom.

Bäst att ge sig ner i köket för att förbreda nästa veckas matlådor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det lät som en trevlig 65-årsfest. Synd att Lo inte kunde vara med..jobbélejobb..
Lät som en god tårta..
Ha en fin vecka..
kram till PALT