tisdag 9 juni 2009

Lagen om alltings jävlighet

Gick hem från jobbet vid tiorycket. Ischiasnerven i ryggslutet gjorde sig påmind. Kom hem, letade upp värmedynan. Tog en VoltarenT och två Panodil. Lade mig i soffan, slog på tv'n och somnade ifrån allt och alla.
Vaknade upp en bra stund senare. Upptäcker små mörka fläckar i soffan. Det visar sig att jag har ett litet sår på vänster armbåge. Jag har alltså gnidit min armbåge mot soffan under sömnen. Små söta blodfläckar....
Bara att slita av alla överdrag och in med skiten i tvättmaskinen. Det är tur att vi har två likadana soffor på undervåningen, dock i en helt annan färg. Så det ser lite "sisådär ut" här uppe. Huvudsaken är att jag kan fortsätta att ligga i soffan, framför tv'n, på värmedynan, fullproppad med värktabletter. Bäst att kolla armbågen. Vira en handduk runt den eller något liknande....

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Aj då.. ja, vissa dagar.
Hoppas att det känns bättre i morgon.
Kram Lallis