lördag 27 juni 2009

Timing är allt

Denna lördag blev inte som jag trodde att den skulle bli. Jag skrev ju att jag skulle ligga i trädgården hela dagen.
Lilleman drog till Gränna en vecka. Hans klasskompis har sin mormor där nere. Han kommer hem nästa fredag. Kul för honom.
Vi tog en powerwalk i solskenet. Stannade till hos Niklas. De sista 300 meterna hem blev lååånga. Vad trögt det blir att komma igång när man väl har stannat till.

Väl hemma så tog vi tag i häcken. Vi pratar inte min. Inte heller frugans. Utan den på baksidan. När vi var klara med den så slutade solen upp med att skina. Moln for in från öst. Säkert finska moln...
Väntade ut molnen, siktade mot poolen. Vad händer då? Grannen drar igång sin handjagare. 20 minuters kräsklippande. Kunde inte han ha gjort det när jag klippte häcken?

Timing is everything...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men så är oxå din granne något utöver det vanliga.

Thomas sa...

Mmm, dom är lite udda. Minst sagt.