onsdag 12 mars 2008

Utryckning

I måndags höll jag bokstavligen talat på att bli kylarprydnad på en polisvolvo xc70. Han kom som ett skott ifrån steningebron, från samma håll kom jag. Fick kasta in bilen i filen som leder till stångåstadens nya skrytskrapa. Tror satan att stångåstaden måste höja hyrorna med 2,9 % nu i sommar och med lika mycket vid årsskiftet. Tur att man inte har dom som hyresvärd.
Hur som helst så satt jag i lyssnade på musik, med volymen så hög att det troligtvis hördes till Åland. Detta är vad jag lyssnade på:

2 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Varje morgon när jag åker till jobbet, så förvånas jag över att inte fler olyckor händer. Det är fan inte klokt hur folk beter sig i trafiken. Värst är medelålders kvinnor, som alltid låtit maken köra, men sedan han tagit ut skilsmässa för att han hittat en yngre snyggare fru, så har medelpuddingen tvingats ut på vägarna igen. Å det tar ett tag innan man är ikapp 20 års bilvila.
För att inte tala om alla gång- och cykeltrafikanter som inte har ögonen med sig...:)

Thomas sa...

*ASG* Du har ju mer fördommar mot kvinnor i bil än vad jag har.
"Värst är medelålders kvinnor, som alltid låtit maken köra, men sedan han tagit ut skilsmässa för att han hittat en yngre snyggare fru, så har medelpuddingen tvingats ut på vägarna igen."
Lysande! Men cyklister som kör rakt ut i gatan vid övergångsställe......