torsdag 27 mars 2008

Last nerve of the day

<-- Malm från IKEA
När jag har lagt mig så inträffar ibland ett fenomen som jag förhoppningsvis inte är ensam om. Det inträffar precis i insomningsstadiet. Jag ligger där och mår så där fantastiskt bra, jag vet att jag kommer att somna in på ett"skönt" sätt.

Då inträffar det. Ett litet nervryck, oftast i höger ben. Jag rycker till för en microseknd. Det gör inte så i benet utan gör mest ont i huvudet. Eller rättare sagt munnen, käkmusklerna blir helspända. Känslan kan jämföras med att någon häller kallt vatten på dig. Varför blir det så?

1 kommentar:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Jag vet inte om det är likadant men när jag somnar så händer det rätt ofta att jag får riktiga ryck när jag precis ska till att sova. Drömmer att jag trillar nedför trottoaren eller faller ur sängen. Vaknar till och sen somnar jag igen. Det är väl hjärnan som spelar en ett spratt! :)