söndag 23 mars 2008

Sportsöndag 080323

Upp tidigt, F1 från Malaysia och Sepangbanan. Hade hoppats på regn så att det blev lite spännande, men tyvärr, inget regn. Kimi som överlägsen vinnare, Kubica tvåa och Kovalainen trea. Kul med Kubica, dom två andra skiter jag i. Mest anmärkningsvärda var att Massa "somnade" vid ratten och körde av och fastade i sandfållan. Nu höjs rösterna ännu mer för att kasta ut brasilianaren från Ferrari. Button tog en sväng i det gröna, han kom dock ut på banan igen och höll sin blygsamma tionde plats. Willians floppade totalt denna helg. Super-Aguri är jättenöjda med att ha fått båda bilarna i mål. Jag och Niklas är väldigt trötta på Janne B och Eje, satan vad tråkiga dom är!

Om knappt två timmar är det dax för match mellan Manchester United och Liverpool. Jag ska hem till Hecke och avnjuta matchen.

På tal om fotboll så var ju Inter och Juventus igång i går. Juve var klart bättre. Det svenska inslaget i matchen var helt oduglig.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ät skit Thomas - aldrig kommer det nån förare från Sverige och det överraskar mig inte! Ni är så mammaspojkar allihopa : )

Thomas sa...

Tradition, min vän. Så är det. Ni finnar är bra på motorsport,vi svenskar är bra på mycket annat. Bla "äta skit". :-)

Anonym sa...

Att du skiter i dom två finnar, bekräftar bara att du och den här bloggen är ett skämt! Men när du nu ändå skriver denna löjliga blogg ( och tror att du kan så mycket, vilket du inte alls gör...) och skiter i finländare, borde du allafall klara av att ge lite konstruktiv feedback om varför du behandlar folk så olika. Tror du din intelligens klarar av detta enorma mentala påfrestning, din fjolle?.

Thomas sa...

Du kanske skulle kunna se det som en släng av avundsjuka. Jag har inget emot finnar. Håller på Grönholm i WRC. Stratovarius och Nightwish är bra musik. Etc.
Ha en bra dag.

Ps. Om vi är "mammas pojkar" och jag är en "fjolle",så verkar du ha problem med svenskar. Ds

Anonym sa...

Jag har absolut inget emot svenskar. Tvärtom. Som folk föredrar jag svenskar före norrmän eller danskar, men däremot hatar jag folk som behadlar folk olika...oavsett nationatitet!

Anonym sa...

Och bara så du vet, så har Grönholm faktiskt redan avslutat sin karriär...Men som sportbloggare borde du väl ha vetat det, eller?

Thomas sa...

Har inte bloggat om rally,så sorry för det. Men då är vi överäns. Finnar är bäst på bilåkning. Jag vill inte att finnar vinner i F1. Nu lägger vi ner denna diskussion.

Anonym sa...

Hah Hah.
FI wa bra ok so wa Finland.
Alla Homoseksual Swensson Hurri can inte det föstoo.

Heissan puppelit Kimi Rules

Anonym sa...

Haista vittu Homo

Anonym sa...

Ha, ha! Var är SveaMammas pojkar som kan köra formula1?

Anonym sa...

Hur är det möjligt att Aftonbladet linkar till detta skitblog? Otroligt.

Anonym sa...

Aftonbladet - med Lasse A och nu även med Thomas D = Aftonskit