fredag 15 februari 2008

Varför?

Jag har en "fobi" som är svår att bemästra. Jag hatar småkryp och insekter. Getingar, humlor. För att inte tala om spindlar. Jag vet att spindlar inte är insekter, men dom hamnar under samma kategori med vedervärdiga kryp. Tycker även att stora flygande skalbaggar är ruskigt äckligt. Jag lämnar rummet om det kommer in ett flygande svart/gult elände. Det finns många "dråpliga" historier om mig själv vs. geting/humla etc.
Jag har inga problem att sitta framför tv´n eller datorn och titta på djuren. Där infinner sig snarare en fascination över djuren, men in reality, jo tjena. Följande djur som jag kommer att ta upp i min blog finns inte i sverige (släktingar finns), men att bara veta att dom finns får mig att välja bort länder jag vill åka till. :-(
Så, första insekten ut är: The Asian Hornet.



Detta borde ligga i kategorien; man in motion, med tanke på hur mycket rörelse det blir vid "närkontakt" med en geting.

Inga kommentarer: