lördag 12 mars 2011

Ommöblerat ...

I och med att målaren var här och målade om, så smög det upp en tanke i mitt huvud.
Vi kanske skulle flytta ut våra bokhyllor till allrummet och flytta in bokhyllan som står där till sovrummet.
Sagt och gjort. Vi skred till verket med att plocka ur "allrumsbokhyllan". Flyttade in den i sovrummet och upptäckte omgående att så här kan vi inte ha det. Det blev helt fel. För vi hade en förhoppning om att stjäla lillkillens tv och ställa in den i kokhyllan.
Så varför inte ställa sängen på ett ställe där vi aldrig har kunnat tänka oss att ha sängen förrut. Vi testade och fann det mycket tillfredsställande!
Det blev kanon!
Bara att ställa "sovrumsbokhyllorna" på plats ute i allrummet. Jag tog faktiskt bort alla mina Dean R. Koontz-böcker. Dom ligger nu nerpackade i kartonger. Lite sorgligt med det ser riktigt bra ut i bokhyllan. L bar ut alla sina Danielle Steel-böcker. En ny era har börjat...

Nu så sitter jag här och bloggar i min svettiga Iron Maiden-tisha och ett par dammiga sweatbrallor. Och är så jävla nöjd över att vi kom överens om denna ommöblering.

L har lagat tacopaj som vi ska avnjuta om en stund.

Man kanske skulle ta en dusch......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat! Kanske att man skulle kunna få se resultatet någon dag...

Thomas sa...

Du kan få se resultatet redan ikväll.
Lite lagom seriöst schlagerdeltagande och skitsnack skulle vara kul.