lördag 26 mars 2011

F1 2011 är igång!

Äntligen så är F1säsongen 2011 igång.
Det skulle ha varit race för två veckor sedan i Bahrain, men det ställdes in pga oroligheter i landet.

Nu så är det Australiens GP som gäller, på Albert park.
Naturligtvis så var jag uppe med tuppen och såg kvalet.
Inte så spännande. Mest spektakulär var Adrian Sutil som gjorde en 360 på start/målrakan.

Sebastian Vettel krossade allt motstånd i kvalet. Han var 0.8 sekunder före Lewis Hamilton. Mark Webber och Jenson Button startar i andra startled. 
HRT-stallet får inte köra morgondagens race pga att dom inte klarade av 107%-regeln.












Här kommer min iracerad för topp åtta:









...och här är stallduellen:













Jag har fått poäng för att jag valde rätt polesitter, Sebastian Vettel, och poäng för Vitantonio Liuzzi som var snabbare än sin teamkompis Narain Karthikeyan.

Anledningen till att jag har Jenson Button som vinnare är att han har vunnit här på Albert Park dom senaste två åren. 2009 för Brawn GP, och för McLaren-Mercedes 2010.

Inga kommentarer: