tisdag 26 maj 2009

Talanglös

Min Samsung SGH-800 slocknade i förrgår. Tänkte plocka fram min gamla SE 810i, den bästa mobiltelefonen jag ägt. Då slog det mig att den är glapp i anslutningen, så mitt headset levererar bara ljud i en lur.
Eftersom vi (jag) är lite prylgalna så finns det naturligtvis fler mobiltelefoner här hemma. Jag tog min äldstes avlagda SE k800. Så i morse vid 05:20 så plockar jag över mitt simkort, smäller ihop k800:an och drar till jobbet.
Vid 06:10 så saknas en av mina arbetskamrater, så jag plockar upp telefonen för att ringa och väcka honom. Döm av min förvåning när jag tar upp kontakter i mobilen. Inte ett nummer. Alla nummer ligger i telefonminnet på min Samsung! Simkortet är tomt.

Mister nollkoll slår till.

Utöver det så hade jag inte satt i minneskortet, så när telefonen ringde så fattade jag inte att det var min mobil. Nu är det åtgärdat.
Morgondagen kommer gå som en dans.

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja ibland är det ju bara sådär..*ler*
Kram Lallis

Anonym sa...

Telefoner...

Min gamla P990i är fortfarande med, fast nu sjunger den nog på sista versen.

Thomas sa...

Det är ju imponerande att den funkar. Skulle inte ha valt bort SE.