söndag 28 december 2008

Min vänstra skinka

Min kropp är inte gjord för bowling, det är säkert. Har något vansinnigt ont i skinkan. Att stretcha kommer att vara prio nummer ett i dag.

Hur gick det för mig då?
Jo, skapligt faktiskt. Vi var fyra stycken på min bana. Och jag vann! EN poäng före B&V! Tror nog att jag tangerade mitt personbästa.

Nu till tråkigheterna.
Vi lämnade in vår matbesällning vid 18:30. Bowlingen började 19:00. Man inbillar sig, att vid 20:15 så kommer maten att serveras. Det gjorde den inte.

Vi var fem stycken som hade beställt gös. Några valde pepparstek och andra oxfile'.
21:00, ingen mat i sikte. Servitören lovar att maten ska vara på bordet inom 15 minuter.

En av oss knallar bort till köket för att reda ut denna cirkus. Han kommer tillbaka med nedslående nyheter. Kocken hade skickat gösen i golvet! Så det blir ingen fisk.

I stället för att få in menyn igen så tar servitören beslutet att servera oss biffstek. Hehe. Nu tar det smått hus i helvete.

Bordet brevid oss som också hade sin beställning till åtta lämnar nu lokalen. Ganska högljudda. Det är bara vi loosers som sitter kvar och accepterar detta spektakel.

Vi fick in ett par brödsmulor som en liten "gest".
21:30 haffar vi ägaren. Talar om vad problemet är. Han beger sig till köket för att reda ut det hela. Gösen finns inte. Pepparsteken är slut. Helt jävla brilliant!

När biffsteken väl kommer så är det bara till två personer. The Beast som väntar på sin oxfile' blir plötsligt påprackad en biffstek. Helt otroligt!

Vid tiotiden kommer tillslut oxen. Åtta torra små sorgliga bitar på en bädd av pasta.

Jag och en till var så föbannade att vi av blanka fan i att äta. Däremot så fick servitören och servitriserna springa med fulla glas till bordet.

Jag tror att göshelvetet fortfarande är kvar i sjön. Dom hade nog inte ett fjäll i köket. Uselt att inte stå för katastrofen och dom kunde meddelat oss att gösen inte gick att beställa.

Gratis blev det naturligtvis.

Så vill ni ha en upplevelse utöver det vanliga inklusive en bedrövlig middag, gå till Strandgatan 2.

Kvällen bar oss till Harrys. Efter ett par timmars lallande där inne bar det tvärsöver gatan till Hakepi ( ett shysst kebebhak, för er som inte är från Linkan). Ringde frugan som kom och hämtade mig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det pinsamt. Men ni behövde alltså inte betala något? Strandgatan 2, 2008 års största flopp???

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Usch det låter ju hemskt...Undrar vad det beror på. Oerfaren personal? För lite råvaror? För dåligt bemannade? Ja, jag undrar...

Anonym sa...

hmmm, jaha,,var det för många gäster, hade de inte räknat med det,. eller...men tur att ni inte behövde betala iaf..Ja kebab är inte heller s¨å dumt..
Men det blev en erfarenhet,,skönt att lilla frugan kom och hämtade,, Ha ett gott slut...kramkram till PALT

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att du har återhämtat dig:P

Thomas sa...

Fick höra att dom var lite kort med personal. Verkade även som om det var ett litet uppror från kökets sida.

Tre man i köket och sex man i "bowlingbaren". Lite galet fördelat.

Anonym sa...

Det är många som läser om Strandgatan på min blogg...har du lika många hos dig?

Thomas sa...

Hehe, du slussar hit en del folk.