onsdag 3 december 2008

Latmask.

Nu ska jag ta tag i en sak som har jagat mig sedan i fredags.

Vi var nämligen på IKEA i torsdags och handlade, (igen). Det fattas fortfarande lite saker till grabbarns rum.

Ialla fall, jag gick ut till bilen och började lasta den med saker som ska slängas. Det är en dataskärm, en fotölj, en microstereo och lite annat skräp.

I frdags så kände jag inte för att åka och slänga grejerna.
I lördags så hade jag inte heller någon lust.
Söndag, stängt.
Måndag. Jag hörde först på kvällen, på väg hem att det skramlade "där bak".
Då tycker man ju att tisdagen skulle vara dagen jag tog mig i kragen och åkte till återvinningsstationen. Icke sa nicke. Började två timmar tidigare, så tiden "räckte inte till".

Men nu, om, ett par minuter så ska jag iväg och slänga prylarna.

Hoppas jag......

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Thomas; Skjut inte upp sådant till morgondagen som du kan göra i övermorgon" ;)

Thomas sa...

Precis. Varför göra något som någon annan kan göra. ;-)

Anonym sa...

Haha, jag brukar gömma allt i garaget, där jag i princip aldrig vistas förutom när jag slänger in sånt som egentligen ska på tippen eller letar något annat som jag inte använt på hundra år och då svär över att jag INTE varit på tippen ;) Jag är helt enkelt inte en åka-på-tippen-tjej, mitt ex brukade muttra över det där. Men garaget är ett urmärkt ställe att lämpa av gamla möbler osv, jag skulle aldrig lyckas navigera in bilen där i alla fall utan att ta med mig hela byggnaden :)

Thomas sa...

vi brukar slänga ut allt i förrådet. Sedan är det bara att ignorera allt bakom den stängda dörren, tills man går ut nästa gång.....