fredag 8 februari 2013

Nytt batteri till min SGS2.

Jag har en Samsung Galaxy S2. Den har fungerat helt perfekt tills för ett par veckor sedan.
Då började batteriet att tappa kraft.
Så länge telefonen var kopplad till laddaren var det inga bekymmer. Men när jag kopplade loss så tog det bara en kort stund så stängde telefonen av sig.
Ibland så "frös" telefonen och jag var tvungen att pilla bort bakstycket och ta ut batteriet.
Det märkliga har varit det att jag har kunnat lyssna på spotify flera timmar i sträck utan att telefonen har protesterat.

Idag så gjorde jag slag i saken och åkte in till 3-butiken på Ikano.
Killen i butiken plockade omedelbart bort bakstycket på telefonen och synade batteriet.
"Aha, precis vad jag trodde. Batteriet har svällt".
Han visade mig batteriet, och jag såg att det var lite svullet.
Det händer inte ofta sa han. Ett par stycken har han sett under åren som han har jobbat.
Det märkliga är att det har kommit in en hel del Samsung Galaxy S2 telefoner med batterifel den senaste tiden...!

Jag lämnade 3-butiken och knallade in på Teknikmagasinet och köpte ett nytt batteri. Ett lite tjockare, men med längre batteritid.
Och det verkar funka. Förrut så sög batteriet 1% per minut. Nu har jag surfat i 15 minuter och har bara gjort av med 2%.
Lysande...!

Inga kommentarer: