torsdag 28 februari 2013

Bilbesiktning.


Besiktade bilen igår.
Den gick inte igenom.

Men det var faktiskt med flit som jag gav fullständigt faen i att
kolla om saker och ting var som det skulle.

Handbromsen var obefintlig. Det visste jag.

Vad jag däremot inte visste var att, vänstra positionsljuset
var ur funktion. Tror att jag åkte på samma skit förra året...

Ett upphängningsstag till avgassystemet är av. Det visste
jag inte.

Så, OM jag hade fixat handbromsen och kollat alla
lampjävlar så hade jag KANSKE kunnat snacka mig ur
problemet med avgassystemet.

Anledningen till att jag gav faen i att kolla bilens
kondition var följande:
    Ratten vibrerar när jag kör i 50 km/h.
    Vänster dämpare eller fjäder är kass. Det skiljer nästan
2 cm i höjd mot högersidan. Om man mäter vid hjulhuset.
anledningen till att jag inte fick nedslag på felaktig ljusbild
var att jag riktade upp vänsterlyktan lite grann...
    Jag trodde att avgassystemet var trasigt.

Summa sumarum:
Jag är glad över att det  inte var värre.

Men den ska ju besiktas om ett år igen. Och då...!

Inga kommentarer: