onsdag 25 augusti 2010

How it´s done!

L förlängde sitt mobilabonnemang hos tre för ett tag sedan. Då passade hon även på att ta ut en ny telefon.
Efter bara ett par veckor så havererade telefonen och den lämnades in för service.
När vi gick in på anovos hemsida så såg vi att telefonen icke var reparerbar. L skulle då bli kontaktad av tre och hon skulle då få ta ut en ny telefon för samma värde som den trasiga.

Problemet är det att tre har inte kontaktat L. Så idag så ringde jag till tres kundservice och framförde ett klagomål om att det är ganska dåligt att efter en knapp månad så har hon inte hört en dugg. Jag framförde ett önskemål om att tre annullerar L´s nytecknande abonnemang och att hon börjar om på ett nytt.
Tjejen hos tre sa att det var konstigt. Enligt henne så ska anovo kontakta trebutiken som i sin tur kontaktar reklamationsavdelningen. Hur som helst så mailade hon till butiken och till reklamationsavdelningen om problemet. Hon gav mig också telefonnummret till trebutiken.
Jag ringer till butiken, och där säger säljaren att så är förfarandet inte alls. Enligt honom så ska anovo ta kontakt direkt med reklamationsavdelningen.

Döm av min förvåning när det ringde vid 16.30-tiden. Det var ifrån tres reklamationsavdelning. Det var inga problem att annullera abonnemanget. Så det är bara att åka iväg till trebutiken och plocka ut en valfri telefon.

Inga kommentarer: