måndag 4 januari 2010

One helluva sommarstuga!

På nyårsdagseftermiddagen så drog vi till en kompis sommarstuga. Den ligger utanför Söderköping. Inte världens bästa väder för bilkörning, men vi kom fram hela och rena. Kallt som bara den inomhus. Det tog en bra stund innan värmen kom. Vi sysselsatte oss med lite matlagning. Efter maten så var det hög tid för bastu. En riktigt schysst vedeldad historia. Plats för oss alla åtta. Äldste sonen och minste kusinen tog ett par snabba skutt i snön innan kölden satte stopp.
Efter dusch och iordningställande så var det dags för lekar. Singstar stog på programmet. Att sjunga är inte min starkaste sida, vilket visade sig i tävlingen. Jag och Sarah Dawn Finer sjunger inte riktigt på samma nivå...
Dagen efter så vaknade jag till denna utsikt. Fantastisk! Lite svårt att föreställa sig den på kvällen.
Utsikt över Slätbaken från panoramafönstret. Fatta hur det kommer att se ut i sommar! :-D
Vi rullade sakta hemmåt på eftermiddagen. Ett pitstop på La Kantarell var en mycket smart ide. Vi käkade hemma och softade ner i soffan framför Two and a half men.

2 kommentarer:

Inger sa...

Ja det heter duga...vilken härlig weekend... och utsikt..ja, ser helt fantastiskt ut..Men hua, bada ute nu,,,jag förstår ju att ungarna gillade läget...Men sjunga, näää, Thompa..inte jag heller...Ha en fin vecka..kramen till PALT...

Daniel sa...

E 100 på att du tar höga tonerna som Sara Finder!