tisdag 31 januari 2012

Pinsam.

Igår när jag åkte hem ifrån jobbet så skämde jag ut mig. Lite ialla fall.
Som de flesta av er vet så är tornbyvägen 2-filig. Jag brukar köra i riktning Ikanohuset/Biltema/Engströms bil. Kort och gott, in mot skäggetorpskorset. Jag lägger mig alltid i vänster fil. Planera sin körning, ni vet.

Jag kör en saab.
Framhjulsdriven.
Sonen har en bmw.
Bakhjulsdriven.
När jag svänger ut i korsningen för att ta vänsterfilen så är det bara att"klappa på" med saaben. Framdäcken biter ner i asfalten och man kommer iväg lugnt och sansat.

Igår så blev effekten av att "klappa på" lite annorlunda. Det bet inte alls till i asfalten tack vare framhjulsdrift.
Känslan av att baken på bilen börjar att röra på tog en sekund att hantera.
"A just det ja. Bakhjulsdrift".

Så, alla som såg mig. Det var inte meningen.

Men ikväll klockan 23 eller så, då kanske det händer igen...   ;-)

Inga kommentarer: