lördag 1 januari 2011

Folktomt...

Årets första promenad avklarad. Halt och kallt. Ja, kanske inte kallt temperaturmässigt, men en kall vind som piskade ansiktet.
Kan meddela att jag mötte tre personer på min knappa timme jag var ute.

Gårdagen då?
Jorå, bara lugnt och städat. L jobbade, så jag och barnen fick äta nyårsmiddag utan henne. Det bjöds på ryggbiff och potatisgratäng till huvudrätt och päronhalvor med after-eight till efterrätt.
Barnen avvek ganska omgående. Lite nyårsfirande bland vänner för dom också.

När L kom hem så dukade vi upp en liten ost och räkbuffé. Mycket gott!
Kvällen fortlöpte framför tvn.
Efter tolvslaget så väntade sängen på L. Det är jobb hela helgen för henne. Själv så satt jag uppe och väntade in ungarna.

1 kommentar:

Inger sa...

Ja thompa det lät som en kylig prommis,, men skönt när man kommer in igen.
ja vad mysigt ni fick ändå, trots att L jobbade...
En god fortsättning..hoppas vi får ett bra år..kramen till PALT.