torsdag 5 februari 2009

Snart klar med tvrummet

Har hållt på sedan lördags med förberedelser för att flyta upp tv'n till övervåningen. Tog den store sonen till hjälp och kånkade upp eländet. En nästan lika tung ( inbillade jag mig i alla fall) tvbänk följde även den upp. Helt slut i ryggen. Träningsvärk i armarna dagen efter. Möblerade iordning i vardagsrummet. Tror att det blir kanon...

Söndagen startade på IKEA. Inga jätteinköp, utan mest för inspirationen (och transpirationen).

I måndags kom soffan som ska stå där uppe. Tog hjälp av den store lufsen (igen). Klädde den och monterade ihop fotpallen. Kanonsnygg!

Tisdag: Tog ner högtalarna ifrån väggen i vardagsrummet. Plockade även bort "sladdgömmarlisterna" och samlade ihop högtalarkabeln.
Tre timmar senare satt alltihop uppmonterat på väggen, sladdar gömda och kopplade till surroundförstärkaren.

Det som fattas är en taklampa, matta och en snygg tavla.
Lampa finns. Mattan ha vi sett, bara storleken ska kollas (tror jag). Det enda som trilskas är tavlan.

3 kommentarer:

RANA sa...

Men det är ju HÄRLIGT, Thomas!!! Vilken energi. Och så fint att du kan piska igång grabbarna också. Jag är mycket imponerad och skäms lite för den där trasiga glödlampan i badrummet som jag inte har bytt, bara för att det verkar så oövertigligt...

Allt gott, broder!
Rana

RANA sa...

(Har du lust att säga åt mig på skarpen att förihelvete gå och lägga mig..?)

Anonym sa...

ja herre jii så fint ni får...Det blir spännande att få se nästa g¨ång..Har ändrat Corren till er..
Kram till PALT